Nyt kørekort

Ønsker du at tage kørekort i Silkeborg og omegn? Så tag dit kørekort hos Egstrøms Køreskole i Silkeborg. Som en køreskole med mange års erfaring er vi klar til at hjælpe dig med at blive klar til vejene.

Vi har speciale i:

• Kørekort til almindelig bil
  • Kørekort til trailer
  • Samt generhverv af kørekort

Krav til kørekort

Når du skal tage kørekort til almindelig bil, skal du være opmærksom på følgende:

• Du kan først starte 3 måneder før din 17-års fødselsdag
  • Du skal have en lægeerklæring inkl. Pasfoto med
  • Du skal gennemføre et 8-timers færdselsrelateret førstehjælpskursus

Dertil skal du være opmærksom på, at der er følgende krav til undervisningen:

• 29 lektioner teori (i teorilokalet)
  • 4 lektioner på manøvreplads (kravlegård)
  • 16 lektioners kørsel (på vej)
  • 4 lektioner på køreteknisk anlæg (glatbane)

I alt er der 53 lektioner. Én lektion varer 45 minutter. Husk på, at antallet af teori- og køretimer er et minimumskrav – det kan altså være, du har behov for flere timer.

Undervisningen forløber sådan, at du først undervises i teori. Inden du skal til teoritime igen, skal du ud at prøve teorien af i praksis. Når det minimum krævede antal lektioner er gennemført, finder vi i fællesskab ud af, om du er klar til at bestå prøven.

Er du klar?

Se priser og tilmeld dig et hold her