Køretimer

En vigtig del af køreundervisning er selvfølgelig køretimerne, og det er her, du virkelig får lært at køre bil.

Køreundervisningen består af forskellige lektioner:

• 4 lektioner på manøvrebane (kravlegård)
  • 16 lektioners kørsel (på vej)
  • 4 lektioner på køreteknisk anlæg (glatbane)

En lektion har en varighed på 45 minutter. Vær opmærksom på, at antallet af kørelektioner er et minimum – du kan altså have behov for flere køretimer.

Du skal altså have haft mindst 16 kørelektioner á 45 minutter på vej, før du må komme op til køreprøve. Hertil de fire lektioner på manøvrebane, samt fire lektioner på køreteknisk anlæg. Sammen vurderer vi, om du har behov for flere køretimer, så du kan føle dig tryg og parat til køreprøven.

Kørsel på vej

Når du har været på manøvrebane, er det tid til at komme ud at køre med din kørelærer i en skolevogn.

Den første gang du skal ud at køre, starter din kørelærer med at køre bilen til en stille og ubefærdet vej. Her bliver du først instrueret i, hvordan spejle, sæde og rat skal indstilles i skolevognen, så de passer til dig. Når alt er klar, og gearenes placering også er tjekket, skal bilen startes, og så skal du begynde at køre stille og roligt på vejen.

Er du klar?

Se priser og tilmeld dig et hold her